RUBRIKA: SLOUPKY
Vzdělání, vzdělání, to nás všechny zachrání…?Autor:
Michaela Přílepková | zařazeno: 5. 3. 2012 | přečteno 9849
![]() Ovšem mít školu s dobrým renomé ještě není vítězství. Nezaměstnaných absolventů stále přibývá, zaměstnavatelé by totiž od nich nejraději přeci jen nějakou praxi vedle těch titulů, byť i vysokoškolských. Jak která škola zvládne vybavit své studenty praktickými aplikacemi naučené teorie, se liší obor od oboru, škola od školy. Na scénu pozornosti se proto v posledních letech logicky dostává také neformální vzdělávání, spojené s pozoruhodnou myšlenkou celoživotního učení, totiž že škola je jen začátek. Naopak, je třeba se vzdělávat mimo formální školský systém se zřetelem k praxi, např. podle momentálních zatáček v profesní kariéře jednotlivce. Vzdělávající se, odborně „průběžně zaktualizovaný“ zaměstnanec, to je tedy konečně ten ideální zaměstnanec? Není. Zaměstnavatelé zjistili, že navíc potřebují získat lidi, kteří umí mezi sebou komunikovat, pracovat v týmu, organizovat si práci, řešit konflikty apod. Opravdu, není toho málo. Ale jak se pomalu ukazuje v širších souvislostech i u nás, obrousit takový diamant umějí například ve sdruženích dětí a mládeže. I když to při dobrovolné práci často není cílem, ale „vedlejším“ produktem. Zaujal mě názor šéfredaktorky celostátního deníku, která v jednom z rozhovorů odpovídá mezi jinými otázkami na to, jak se někdo může stát redaktorem. Pro mě, která jsem žurnalistiku ani masová média nestudovala, byly její výpovědi vítaným důkazem, že šetřením a výzkumům nemusíme dogmaticky věřit. Středoškolákům radí, ať jdou studovat klidně jinou vysokou školu, která jim dá obecný přehled. Nebojí se říct, že si umí představit dobrého redaktora „jen“ s maturitou. No, a co je tedy klíčové pro dobrého zaměstnance, kterého by chtěla zaměstnat jako redaktora? Budete se asi divit, po tom všem, co tady bylo řečeno. Je to úplně „obyčejná“ pokora, pokora vůči lidem a práci a s ní související služba čtenářům. Michaela Přílepková Související články:
Jak rozpoznat své silné i slabé stránky? Sebehodnocením... - 16.06.2013 Cesty ke kvalitě v neformálním vzdělávání - 21.04.2013 Cesta ke kvalitě v neformálním vzdělávání - 03.03.2013 Klíče k neziskovým organizacím - 26.02.2013 Jiný způsob vzdělávání - 13.01.2013 Pedagog=manažer? - 31.12.2012 Klíče pro život – projekt, který doširoka otevřel dveře mimoškolní výchově a vzdělávání - 27.11.2012 Změna je život III aneb Jak nastavit vizi a docílit úspěšné změny ve své organizaci? - 25.09.2012 Neziskovky to vzaly za správný konec - 24.08.2012 Nabídka kurzů na srpen a září 2012 - NIDM a Klíče pro život - 07.07.2012 Pozor! Změna času setkání se zástupci NNO k hodnocení procesu uznávání neformálního vzdělávání v ČR - 15.06.2012 Co dělat, když… aneb „last minute“ kurz pro vedoucí - 07.06.2012 Program pro mládež Cena vévody z Edinburghu, o. s. pořádá Národní konferenci projektu „Učení pro život“ - 09.05.2012 Pozvánka na Závěrečné zasedání oblasti Podpora informačního systému pro mládež 18. 1. 2012 - 10.01.2012 Poslední šance zapojit se do dotazníkového šetření ke klíčovým kompetencím vedoucích pracovníků - 15.11.2011 Zúčastněte se Konference k uznávání neformálního vzdělávání - 22.10.2011 Děti, které volný čas tráví aktivně, se cítí šťastnější, ukázal výzkum NIDM - 30.06.2011 Poslanci a senátoři schválili v dubnu novelu zákona o návykových látkách - 08.05.2011 NIDM zveřejnil výzvu o nadlimitní veřejné zakázce „Tvorba a pilotáž vzdělávacích programů v oblasti průřezových témat“ - 27.04.2011 NIDM zveřejnil výzvu o nadlimitní veřejné zakázce „Tvorba a pilotáž vzdělávacích programů v oblasti průřezových témat“ - 26.04.2011 Nejčtenější články za posledních 7 dnů
Nejsledovanější příspěvky rubriky video - audio za posledních 30 dnů
Aktuální téma: #20letCRDM
|
• Jak fungují dezinformace? Vysvětlí nová videosérie - 18. 2. 2019
• Výroba tašky z papíru škodí přírodě víc než plastové - 17. 2. 2019
• Gratias Tibi - nominujte! (video) - 16. 2. 2019
Představujeme
Mezinárodní
Pozvánky
Rozhovory
|