RUBRIKA: PŘEČTĚTE SI
Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najdeAutor:
redakce | zařazeno: 24. 2. 2016 | přečteno 8653
V reakci na článek deníku Blesk (z 22. 2.) založený na průzkumu veřejného mínění k tématu společného vzdělávání poukazuje náměstek Stanislav Štech na jeho rozpory a manipulativní vyznění.
Již student bakalářského kurzu sociologie se dozví, že v šetření veřejného mínění je důležitý zadavatel. Řada agentur, s výjimkou těch nejrenomovanějších, jako jsou CVVM nebo STEM, se snaží nastavit skladbou vzorku a formulováním otázek budoucí odpovědi tak, aby aspoň částečně uspokojily zadavatele. „Povinná procenta“ se tomu v hantýrce říká. Přitom jde o nástroj, který se pro laiky tváří jako vědecký (tedy nezpochybnitelný). Jak třeba např. vysvětlit, proč šetření agentury Ipsos pro ČOSIV (společnost pro inkluzivní vzdělávání) z poloviny března 2015 prakticky se stejnými otázkami, jako nyní zadal Blesk, vykázalo téměř opačné výsledky: tři pětiny respondentů podporovalo inkluzi v době, kdy se v poslanecké sněmovně odhlasovala novela zákona. Co se asi tak stalo za 11 měsíců, kdy s inkluzí nesouhlasí nebo spíše nesouhlasí 77 % z 2000 respondentů Blesku?
Celý článek si můžete přečíst zde:
#sociální začleňování #inkluze #inkluze #socialnizaclenovaniSociální začleňování (inkluze) z pohledu organizací pracujících s dětmi a mládeží je začlenění sociálně nebo zdravotně hendikepovaných dětí a mládeže do volnočasových aktivit pořádaných spolky, oddíly, kluby… apod. Cílem přitom je, aby se stali aktivními a rovnoprávnými členy skupiny. Česká rada dětí a mládeže (ČRDM) toto sociální začleňování podporuje prostřednictvím rozvoje způsobilostí, dovedností a schopností vedoucích, dobrovolníků a dalších spolupracovníků pracovat s dětmi a mládeží se specifickými potřebami v rámci volnočasových aktivit. Vytváří informační prostor pro sdílení zkušeností a předávání informací o aktivitách podporujících inkluzi dětí a mládeže.
Související články:
Komentář: Rom v knihkupectví prodává, nekrade. Zahoďte už předsudky - 02.03.2020 Nevidomý ajťák vystudoval na červený diplom - 26.11.2019 Rekvalifikace nefungují. Firmy o přeškolené nestojí - 25.11.2019 Řeka přání 2019 - 16.11.2019 Hrou proti předsudkům: Otevřená společnost pořádá unikátní workshop - 09.10.2019 Terapeutická komunita Sejřek oslavila 20 let - 25.09.2019 Klíč pro komunikaci s osobou s autismem - 02.04.2019 Konference AUTISMUS 2019 - 5. dubna v Senátu - 02.04.2019 Česko svítí modře 2019 - 02.04.2019 Česko svítí modře - 2. dubna - 02.04.2019 Na pomoc moldavským „dětem úplňku“ - 10.02.2019 Vodníkova princezna - vánoční pohádka (nejen) pro neslyšící - 23.12.2018 Dětí žijících v chudobě je v Česku několik tisíc – problém jsou ubytovny, drogy i exekuce - 22.11.2018 Začal Týden pro inkluzi 2018 - 25.10.2018 Týden pro inkluzi od 22. do 28. října 2018 - 09.10.2018 Pojeď jako vedoucí na tábor pro děti se zrakovým postižením - 27.06.2017 Herec Petr Vacek uvaří na pražském „Míráku“ hráškovou polévku, symbol rodiny - 14.05.2017 Udělejte si radost na Dobročinném bazaru Letního domu - 10.05.2017 Česko svítí modře 2017 - 15.04.2017 MŠMT i v roce 2017 podpoří kampaň „Česko svítí modře“ - 13.04.2017 Žádosti o evropské dotace na inkluzi ve školách převyšují možnosti programu - 10.02.2017 Ministryně školství diskutovala s vedením NRZP ohledně... - 21.12.2016 Děti objevovaly svět neslyšících - 15.12.2016 Letošní Týden pro inkluzi doprovázela stovka akcí po celé České republice - 24.10.2016 Dvě třetiny žáků se speciálními potřebami již nyní navštěvují běžné školy - 25.08.2016 Zážitkový kurz & integrace? - 12.08.2016 Ministryně školství o kladech i úskalích inkluze ● video ● Šance Dětem - 09.08.2016 Vyjdete z dětského domova a najednou kolem vás nikdo není, říká mladý muž - 23.07.2016 Pomoz vybudovat novou terapeutickou zahradu ve Sdružení Práh - 18.07.2016 Workcampy ve Francii pro zájemce se znevýhodněním či postižením - 21.06.2016 RIO 16 aneb „Sestry v RIU“ - 10.06.2016 Zážitkový kurz NA ZKUŠENOU aneb hledání ztracené dospělosti - 02.06.2016 Uživatel drog a do práce? Proč ne? - 19.04.2016 Pozvánka: Respektující oddíl - diskuzní a workshopový večer - 13.04.2016 Česko svítí modře 2016 - vyjádřete podporu dětem s autismem - 14.03.2016 Problémový účastník na volnočasových akcích - 10.03.2016 INEX zprostředkuje dobrovolnictví i mladým lidem se znevýhodněním - 06.03.2016 Hordy nevzdělatelných? Na jednu školu připadají dva noví žáci s handicapem - 02.03.2016 Inkluze se nedá zastavit, ať se nám to líbí, nebo ne, znělo od expertů - 26.02.2016 Otevřený dopis Kateřiny Valachové rodičům dětí s postižením - 15.02.2016 Jak prospívá dítě s Downovým syndromem v běžné škole - 01.02.2016 MŠMT podniká další kroky k zajištění společného vzdělávání - 29.01.2016 Nejčtenější články za posledních 7 dnů
Nejsledovanější příspěvky rubriky video - audio za posledních 30 dnů
Aktuální téma: #koronavirus
#20letCRDM
|
![]() • Studenti s ministrem Plagou v Otázkách Václava Moravce - 19. 2. 2021
• Jak se zachránit při propadnutí ledu - 18. 2. 2021
• #AničkaVloguje: Kdo je to OMBUDSMAN? - 17. 2. 2021
Představujeme
Mezinárodní
Pozvánky
Rozhovory
|