pozadi
.
hlavička ADAM.cz ČRDM
RUBRIKA: ostatní

     QR kód této stránky ->

dTest: Naučte se chránit své osobní údaje hrou

Autor: dTest, o.p.s. | zařazeno: 15. 1. 2019 | zařadil/a: -maj- | přečteno 750

Na internetu hrozí spotřebitelům nástrahy, které si mnohdy ani neuvědomují.

Ochrana osobních údajů zábavnou formou: Interaktivní hra „Než řekneš ANO“ cílí především na  studenty a další mladé spotřebitele

Zneužití osobních údajů je přitom čím dál častější. Nezisková organizace dTest připravila ve spolupráci s Evropskou spotřebitelskou organizací BEUC online hru, která má zvýšit povědomí spotřebitelů o tom, jak chránit své osobní údaje na internetu.

Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) posílilo práva spotřebitelů, ale nenaučilo je správnému chování a ostražitosti. Spotřebitelé nevědí, jak mít své údaje pod kontrolou a jak jednat, když jsou jejich práva porušena. Cílem interaktivní hry s názvem Než řekneš ANO, dostupné na www.nezreknesano.cz, je pomoci uživatelům internetu překonat nástrahy, které souvisí s bezpečností přístupových hesel, nakupováním v e-shopu nebo komunikací na sociálních sítích.

Princip webové hry je jednoduchý: Do děje hráč zasahuje tak, že činí ze svého pohledu nejlepší z nabízených rozhodnutí. „Hravou formou si osvojíte pravidla bezpečného chování na internetu, abyste se nestali oběťmi vydírání nebo zneužití osobních dat. Ve hře na sebe berete role snoubenců, kteří plánují svatbu a řeší řadu běžných situací,“ popisuje hru Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest. Práva spotřebitelů se díky hře přesunou z teoretické roviny GDPR do praxe. Spotřebitelé si vyzkouší, jak využít právo na odstranění online obsahu, který je poškozuje. Dále se dozví, jak odhalit podvodný e-mail nebo jak se nenechat okrást kyberzločinci.

Vloni dTest natočil úspěšný seriál krátkých osvětových videí „GDPR bez paniky“ a na webu www.dtest.cz/gdpr zveřejnil řadu článků a užitečných rad. Letos se rozhodl přiblížit problematiku ochrany osobních údajů formou zábavné hry „Než řekneš ANO“, kterou bude šířit zejména mezi studenty a mladými spotřebiteli na školách i na sociálních sítích.


dTest, o.p.s. je největší českou spotřebitelskou organizací, která v ČR působí již od roku 1992. Je vydavatelem spotřebitelského časopisu dTest, na jehož stránkách jsou publikovány výsledky nezávislých a objektivních testů produktů, varování před nebezpečnými a zdravotně závadnými výrobky, informace o spotřebitelských právech a rady, jak tato práva účinně uplatňovat. dTest je součástí mezinárodní organizace International Consumer Research and Testing (ICRT) a Evropské spotřebitelské organizace BEUC.
Poradenská linka časopisu dTest – 299 149 009 – je v provozu každý pracovní den od 9 do 17 hodin a spotřebitelé na ní mohou konzultovat s právními poradci časopisu dTest nejrůznější spotřebitelské problémy, a to za cenu běžného tarifu volání. Od spuštění v roce 2010 této možnosti využily již desetitisíce spotřebitelů, a poradenská linka časopisu dTest se tak stala první a nejvyhledávanější cestou k řešení potíží, se kterými se zákazníci na trhu setkávají.




vytisknout článek | přidat na Facebook Facebook | pridej.cz


Nejčtenější články za posledních 7 dnů
Nejsledovanější příspěvky rubriky video - audio za posledních 30 dnů
.

Aktuální téma: #20letCRDM

· #100letrepubliky · #kamchodit · #sbirame · #72hodin · #tabory · #radyanavody · #foglar · #natabore · #dobrovolnici · #eyca #eyca_cz · #vanoce · #čtenářství · #zlatyamos · #hryahlavolamy


Představujeme


Mezinárodní


Pozvánky


Rozhovory





MŠMT Anopress IT České Tábory.cz Borovice.cz - Informační centrum pro dětsku rekreaci, tábory, cestování skupin a volný čas. Strukturovaný dialog s mládeží
© 2019 ČRDM | Senovážné nám. 24, Praha 1 | Kontakty | Mapa stránek | ADAM.cz na Facebooku / ADAM.cz na Twitteru / RSS ADAM.cz / ATOM ADAM.cz
Přebírání obsahu ADAM.cz. Provozuje redakční centrum ČRDM za podpory MŠMT | Tento web byl vytvořen pomocí phpRS. PDA Mapa stránek Hlavní strana Klávesové zkratky na tomto webu Na obsah stránky

--> --> --> Google+